Isnin, 23 Jun 2008

Program Mahabbah.

Sudah 2 minggu keletihan,dek nak mengatur program diatas.Pagi esok InsyaAllah akan berlangsung program mahabbah anjuran JKSM dan JKSP juga Kerajaan Negeri Pahang.Program yang bertujuan memberi penerangan terus kepada orang ramai mengenai Undang-undang dan prosedur berkaitan Mahkamah Syariah.Program tersebut diadakan di Dewan JUbli Perak,Sultan Haji Ahmad Shah Kuantan,bermula jam 800 am-200pm.Akan dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Pahang.

Pagi tadi (sekitar jam 8.20-850) saya berada di Pahang FM,menwar-warkan program tersebut bersama DJ Adnan Majid(TQ Pahang FM/En: Adnan).Saya menjemput orang ramai supaya turut sertabersama kami memberi maklum balas mengenai MS.

Petang tadi di Hyyat Hotel,berlangsung perlancaran buku sahabat saya Datok Syarif Abu Samah/Datin Asidah ,buku mengenai prosiding Jenayah itu dilancarkan oleh YAB Abang Long Nan saya tu.(Dato` Sri Hj Adnan Yaakob).korang tengok TV 1 ok,wajah hensem saya mungkin terpampang ahahahahahah.

Sementara menunggu YAB MB,kami sembang2 jugak soal Ibnu Taimiyah/Ibnu Qayyim wahabi/bidaah dan sebagianya,kami setuju(saya,TQ Kuantan,Tuan Syed Peg Kas MB) tidak perlu kita mencampuri urusan pertelingkahan ulamak ulamak silam yang hebat-hebat,yang banyak berjasa dan yang telah lama meninggalkan kita.Perselisihan sedemikian biasa berlaku,dan tak perlu kita campurtangan atau lebih sudu dari kuah dalam hal tu.

Malam nanti cuba untuk melayani tetamu dari Putrajaya-YAA Datok KP JKSM,YA Hakim Rayuan,Tuan KPdf,Pengarah Pusat Sumber/Peg Khas KHS JKSM.Dan nak jenguk jugak dewan yang masih lum settle,tempat makan bffet esok yg masih lum mencukupi.

Jumaat bentang bajet -pulak isk isk isk

Letih? tak juga,seronok hehehheheheeh.Apapun doakan prog mahabbah esok beroleh keberkatan dan kejayaan.

Adios.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sayang sekali...jauh benar dari tempat cheq...

Semoga suksess segalnya!

Tanpa Nama berkata...

Doa nenek kepada cucunya yang jauh dimata heheh.Amiiin