Selasa, 29 September 2009

Perkembangan Kes Sebatan

Salam semua.

Masih lagi dalam mood syawal,kami sekelurga diserang selsema,batuk dan demam,mujurlah Dr mengesahkan itu semua kes biasa sahaja.Alhamdulillah.namun aku Mc dua hari dan sebagiamana biasa bila cuti Hp pun silent, tup tup ada dekat 25 missed call,aisey ada call dari yang dikenali ada yang tidak.Maaf semua yerr...kesan ubat selsema sangat hebat...tidur tak hengat dunia hehehe.

Rupa-rupanya semua call tersebut hasil dari berita di semua surat khabar utama bertajuk `Hukuman sebat keatas Kartika dikekalkan`.Berita ini dipetik dari sumber Ketua Pendakwa syarie Negeri Pahang.Oleh yang penjelasan sebenarnya ialah.

1-Berita tersebut adalah tidak benar,perlaksanaan hukuman masih lagi digantung sehingga suatu keputusan semakan dibuat oleh Mahkamah

2.Perjumpaan JAIP/JKSP semalam bukanlah atas kapasiti sebagai Mahkamah Rayuan Syariah Negeri Pahang.

3.Perjumpaan tersebut hanyalah membincangkan tindakan lanjut dan beberapa masalah teknikal yang timbul dalam kes Kartika dan juga lain-lain kes.

4.Ketua Pedakwa Syarie tersebut mungkin tersilap faham(????) atau sengaja buat-buat tak faham mengenai meeting tersebut,dan beliau tidak mempunyai otoriti untuk keluarkan apa-apa jua kenyataan bagi perjumpaan hari semalam(Isnin 28/9/09).

5.Pilihan yang ada setakat in khusus bagi kes Katika:?????tunggguuuuuuuuuuu

-
Hari ini Tim Menteri dah umumkan Penjara dah ada pakar sebat(memang pun dah ada sejak dulu lagi).So tunggu jelah tindakan selanjutnya...

Penting:Berita Ahkbar tersebut adalah tidak benar dan memetik sumber yang tidak mempunyai otoriti mengenainya dan sumber tersebut tidak sahih.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam aidil fitri.moga tuan dan family cepat sembuh.
mkn bnyk lemang kut :)
p.c.

abu razeen berkata...

mohon izin alirkan traffic mereka yang hendakkan maklumat sebatan syariah ke blog tuan, selamat hari raya dan moga cepat sembuh, Rabbuna yashfeek!

TMAAR_H66 berkata...

Tn abu,

amiin Ya allah

Manyak pusing mahu jawab isu wooor..lubang manyak macam mana mahu tutup.hehhehe