Jumaat, 11 Julai 2008

Isu Liwat-Pertindihan/Pertilaian Bidangkuasa.

salam

Proviso dalam Kanun Kesiksaan.

Darihal Kesalahan-Kesalahan Luar Tabii.



377. Persetubuhan Luar Tabii Dengan Haiwan.

...tak berkaitan dengan topik perbincangan...


377A.Persetubuhan Bertentangan Dengan Aturan Tabii.

Mana-mana orang yang melakukan perhubungan sex dengan seorang lain dengan memasukan zakarnya kedalam dubur atau mulut seseorang lain itu dikata melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii.

377B.Seksaan kerana melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan tabii.

Barangsiapa dengan sengaja melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii hendaklah diseksa dengan penjara selama tempoh yang boleh dua puluh tahun,dan bolehlah juga dikenakan sebat.

377C.Melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan.

Barangsiapa dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii keatas seorang yang lain tanpa kerelaamnya,atau bertentangan dengan kemahuanya atau dengan meletakan orang lain dalam ketakutan mati atau cedera kepada oarnag itu atau kepada mana-mana orang lain,hendaklah diseksa dengan penjara selama tempoh tidak kurang dari lima tahun dan tidak lebih dari dua puluh tahun,dan bolehlah juga dikenakan sebat.

377D.Melanggar kesopanan.

mana-mana orang lelaki yang melakukan atau bersubahat melakukan atau mendapat atau mencuba mendapat supaya dilakukan oleh mana-mana oranglelaki,apa-apa perbuatan kelucahan melampau dengan seorang lelaki lain ditempat awam atau di tempat persendirian,hendaklah disiksa dengan penjara selama tempoh yang boleh sampai dua puluh tahun.

Komentar...akan datang.

Tiada ulasan: