Khamis, 16 Disember 2010

Sorotan Peristiwa.

Salam,

Hajat hati nak menulis panjang tentang berapa isu,namun atas keterbatasan waktu,maka terpaksa dibatalkan(tangguhla tu),namun untuk membersihkan sawang,semak samun rumah ni kena tengok-tengok jugak,rimau kat depan tu pun dah lapar benar.heheheh.

Disember 2010 merupaka bulan yang merakamkan beberapa episod malam di institusi berjenama `syariah` ini.Keinsafan menerjah masuk kesanubari,dan terasa betapa perlunya muhasabah diri dan membina benteng kekuatan dalam agar tidak terjebak sama.ketakutan amat dirasainya,(takut dalam memikul amanah besar menjaga institusi ini)dan doa sentiasa dipanjatkan agar Allah tidak menguji diri aku khasnya,dan teman-teman lain amnya dengan ujian yang tidak mampu kami tanggung.

Godaan datang dan pergi,setiap ruang dan peluang ,sama ada diambil atau dibiarkan sahaja ,hanya iman yang menenetukan dan membentenginya,kalau level tahap air di empangan musim kemarau maka,tergolek kesukaan binatang bertanduk itu untuk memainkan peranannya.Begitulah lah juga dalam perjalanan yang sederhana jauh ini,ada yang tewas,ada yang maju dan berjaya ,ramai-ramai yang sedang-sedang aje,macam aku ni hehehehe.Apapun aku mohon sungguh-sungguh agar dihindarkan segala macam perkara yang datang dan bertentangan dengan fitrah  sebenar diri kita sendiri.

Sukan Mahkamah Syariah -1.

Akan bermula petang besok dengan dirasmikan oleh Pak Menteri Senator Datok JKB-di UNISZA Kuala Terengganu.Acara dipertandingkan antaranya Menembak Air Rifle/Pistol(aku masuk acara ni),Dart,Bola Jaring/Futsal/Badminton/Pingpong dan Golf.kontinjen Tok Gajah turun dengan semangat separuh je..almaklum sponsor tak ada.Mula-mula dicadangkan perbarisan petang esok,skuad Tok gajah pakat -pakat pakai kain pelikat dan kain batik beserta baju pagoda(laki) baju cekak musang/bertudung kain batik jugak dan berselipar Asadi paling murah..sebagai tanda protes(?)..hangpa ni..nak protes kat sapa?Apapun semangat untuk turut serta tu yang dipuji walaupun serba kekurangan.sungguhpun akan bermain berkaki ayam dan menggunakan tangan kiri(bagi yang kidal la) dan bas yang nak bawa diorangpun jenis yang di keluarkan dari kilang sejak 4 pilihanraya yang lalu,namun unjuran pungutan pingat kita jangka antara 3 ke 4 pingat emas pehhh.bravo skuad Tok gajah..namun dalam masa yang sama malam Ahad nanti mantan Ketua hakim akan menikahkan anaknya di Dewan Jubli dengan kehadiran VVVVIP..serba salah dibuatnya.nak hadir..ni bukan majlis kenduri kat Kg ..main redah je,tapi saip protokol masa kehadiran..senarai jemputan.Tengok la camne nanti...

Kembara lagi............

Kalau bulan Okt dulu ,aku cadang nak melawat sotong yang pandai meramal tu,semua benda dah siap sedia,dari tiket,perjalanan di sana serta penginapan semua dah set,tapi aku terpakasa memilih antara dua..bila time nya sampai..akhirya aku terpaksa batalkan kembara 2 minggu tu,tiba pula musim haji..alangkah hibanya..haji tahun ini Allah belum membenarkan aku jadi tetamunya walaupun beberapa perkara dah diatur,akhirnya tadi aku sekali lagi ke Pej Kedutaan Tok Arab yang sama untuk urusan visa,punyalah lece h urusan,mahu dekat 3-4 jam jugak,urusan tak juga setel,dia yang jemput kita,dia yang banyak cekadak,ini tadak itu tak kena,tapi apa ke heinya dengan surat tawaran,tiket free dan pengurusan untuk berlepas..tu bukan urusan aku dan kengkawan kat sini,namun aku mengurut adda,sabor..sabor..kesabaran akan menghasilkan natijah yang manis dan indah untuk dikenang..ye la tu..

InsyaAllah...akan diceritakan detail nanti..







Tiada ulasan: