Ahad, 14 September 2008

Mnyepi Seketika

Salam,

Piala Taqwa

Selamat berpuasa dan sterusnya 1 Syawal bakal menjelang tiba.Mudahan puasa tahun ini lebih baik dari yang lepas dan dalam mengejar piala taqwa InsyaAllah.Setakat separuh masa pertama Ramadhan,bagaimana agaknya? 2-0,1-0,2-2 atau tewas 10-0?,takpe separuh masa kedua akan bermula,dan biasanya saat akhir nanti boleh usaha sedaya mungkin,mungkin jaringan emas 27 Ramadhan akan membuatkan julangan Piala Taqwa dapat diperolihi pada Ramadhan ini.Apapun kalau la jenis separuh masa kedua baru nak usaha,sebelum ramadhan turun padang pun malas,masuk ramadhan turun padang jugak tapi turun padang setakat bazar(dibaca:bazir) ramadhan je,tak nampak gaya dapat jaringan emas apatahlagi nak gondol piala taqwa.heheheh.Ramadhan Kariim.

Sepi seketika

Blog ini agak sepi seketika(sememangnya dah sepi pun),tuan punya blog kena beraya jauh kali ni,InsyaAllah.4 bulan? alah kejap je,120 hari je la.Tolak naik cruise,train, mandi kat Alexand-tinggalah beberpa hari ke hahahah.InsyaAllah malam esok jam 1145,akan berelepas Cairo untk satu misi khas,misis ini bukanlah misi mengejar MP ajak lompat parti apatahlagi nak tengok cara menanam sayur,tidak sekali kali,tapi bagi menghadiri satu al-Daurah al-Tadribiyah lil qadhai-di Dar-al-Qadha` Ain Syam.

Sedih? sudah pasti bagi yang berjiwa normal,meninggalkan anak-anak masih kecil,ibu dan yang keliatan uzur sudah pasti sering datang dalam fikiran.Lebih sadis lagi musim akan datang musim hujan,banjir dan musim persekolahan,anak sulung pulak bakal memasuki Ting 1@ remove class.Isteri lak langsung histeria bila tgk stereng kereta,mahu tak mahu adalah yang jadi mangsa kena bawa diaorang kesana sini.Apa nak buat.

Harapan

Harapan suapaya doa kengkawan mengirinagn setiap langkah,keselamatan pergi dan balik juga bagi mereka yang tinggal.Kesihatan yang berkekalan,dijauhkan dari sebarang bencana,fitnah juga sebarang apa jua kesusahan.Mudahan kita bertemu dilain siaran dan dalam keadaan ebih ceria. InsyaAllah


Ucapan.

Akhir Kalam,ucapan Selamat berpuasa dan menyambut syawal tanda kemenangan dnegan iringan doa minal aaidiin wal faiziin ,kullu am waantum bi khair,taqabbalallahu mina wa minkum .Maaf zahir dan batin.

Adios.

8 ulasan:

IKRAB family berkata...

okeh tuan, we all kat sini iringi doa moga tuan selamat pergi dan balik,mendapat Barakah dan manfaat sepanjang tinggal di sana, amik le gamabq kepala sing ake,unta tgh mkn coklat kurma ke utk tatapan we all ye.Moga org2 yang dikasihi yg ditinggalkan di bumi mesia juga eppy kat kg nuh, jgn riso le tuan.Nnati buh le vid.cam kat pc bleh le sembang2 dgn depa :)

Tanpa Nama berkata...

minna waminkum taqabbal ya kareem..
selamat berangkat Tuan, sedih juga membacanya InshaALLAH, moga keluarga yang ditinggal (sementara) dan Tuan juga tabah dgn ujian (mencari ilmu NYA) ini..dan semoga selamat semuanya.. :)

Tanpa Nama berkata...

moga selamat pegi dan kembali, dan selamat waktu kat sana. Lps 4 bln ni, konpem wife aok dah tak histeria dgn stereng :)

ps: rasanya wktu ni aok dah selamat smp di cairo

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah,selamat sampai di Cairo jam 7am,sekarang tgh lepak di Hayyu Asyir.

Tanpa Nama berkata...

dah selamat smp yek...alhamdulillah.

IKRAB family berkata...

alhmdlh,wah tgh berinternet sambil mkn kabab kat pantai alexendar ye :)

Tanpa Nama berkata...

heheheh,banyak program masa cuti(kebetulan nanti winter kat sini)-mehla korang datang melawat ke Cairo ni

IKRAB family berkata...

peghhh,dpt le rasa winter.tak penah pun rase....kena time musim bunge jek hehe.